Η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει την bar σκηνή της Αθήνας
Ο Πρόεδρος της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Α.Ε, Δημήτρης Φραγκάκης, τόνισε τη συμβολή των αθηναϊκών bars στο τουριστικό προϊόν, με αφορμή την εκδήλωση για τα «15 Χρόνια Athens Bar Show».
Η συμβολή των αθηναϊκών bars στην οικονομική και κοινωνική ζωή της πόλης και στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επισημάνθηκαν στην εκδήλωση «15 Χρόνια Athens Bar Show: Η bar σκηνή της Αθήνας και η συνεισφορά της στη ζωή των κατοίκων και την εμπειρία των επισκεπτών», που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες στο Line Athensυπό την αιγίδα του Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας Αττικής.Ο Πρόεδρος της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Α.Ε, Δημήτρης Φραγκάκης μίλησε για την επιρροή της ελληνικής bar σκηνής στον τουρισμό και την προβολή της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας στο εξωτερικό. "Η βραδινή διασκέδαση είναι μια από τις πιο σημαντικές εμπειρίες που μπορεί να ζήσει ο επισκέπτης της πρωτεύουσας γι αυτό και η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει την διοργάνωση και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της".
Ο κ. Φραγκάκης επίσης ανέφερε ότι πρωτοβουλίες, όπως το Athens Bar Show έχουν ιδιαίτερη σημασία, καθώς αναδεικνύουν μια δυναμική αγορά και δίνουν την ευκαιρία σε Περιφέρεια, ΕΟΤ και Δήμο Αθηναίων να συνεργαστούν για την προώθηση του “προϊόντος Αθήνα” με έξυπνο και αποτελεσματικό τρόπο. Για το 2026 μάλιστα, η Περιφέρεια Αττικήςεπικεντρώνεται σε τρεις βασικούς άξονες: τη γαστρονομία, τον οινοτουρισμό και τον Αττικό Αμπελώνα, ενώ η διασκέδαση εντάσσεται στο σύνολο της εμπειρίας της πόλης. "Στόχος μας είναι να αναδείξουμε την Αθήνα στο εξωτερικό ως έναν ολοκληρωμένο, σύγχρονο προορισμό, και αυτό απαιτεί στενή συνεργασία με την ίδια την αγορά", πρόσθεσε
Στην εκδήλωση που συντόνισε ο δημοσιογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός Παναγιώτης Μένεγος, εκτός από τον Πρόεδρο της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Α.Ε, ήταν ο Ιωάννης Γεώργιζας, Διευθύνων Σύμβουλος της Αναπτυξιακής Αθήνας Α.Ε., η Ελένη Μητράκη, προϊσταμένη Διεύθυνσης Τουριστικής Προβολής ΕΟΤ, ο Πάνος Δεληγιάννης, Managing Partner & Founder του FNL, και ο Μπάμπης Καϊδαλίδης, Γενικός Διευθυντής της Bar Academy Greece.
Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι οι εμπειρίες φαγητού, ποτού και αστικού πολιτισμού αποτελούν πλέον βασικό λόγο επίσκεψης, καθώς η πόλη ξεχωρίζει για την αυθεντικότητα, τη φιλοξενία και τη ζωντάνια της. Παράλληλα, τονίστηκε η σημασία αξιοποίησης διεθνών διακρίσεων και της παρουσίας αθηναϊκών bars στα σημαντικότερα διεθνή rankings, καθώς και η ανάγκη επενδύσεων σε υποδομές, δημιουργικούς χώρους και δίκτυα συνεργασίας, ώστε η πόλη να εξελιχθεί σε μια βιώσιμη μητρόπολη που προσφέρει αξία σε κατοίκους, επιχειρήσεις και επισκέπτες.
Το Athens Bar Show αποτελεί διεθνές σημείο αναφοράς για το bartending και τη bar κουλτούρα. Η φετινή διοργάνωση προσέλκυσε περισσότερους από 17.000 συμμετέχοντες, 137 εκθέτες και 130 διεθνείς ομιλητές από 51 χώρες, προσφέροντας 80 ώρες σεμιναρίων και συνδυάζοντας υψηλή τεχνολογία και Τεχνητή Νοημοσύνη με την Τέχνη του bartending. Μέσα από την Athens Bar Week, που περιλάμβανε πάνω από 130 events σε 70 σημεία της πόλης, η bar κουλτούρα ενίσχυσε την οικονομική και κοινωνική ζωή της Αθήνας. Η πόλη «έζησε» στον ρυθμό της εβδομάδας με σχεδόν 100 διεθνή guest shifts και takeovers από 20 διαφορετικές πόλεις, πάνω από 20.000 cocktails σερβιρίστηκαν, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 20.000 bar visits, ενώ συμμετείχαν 3.000 διεθνείς επισκέπτες και άλλοι 3.000 από την υπόλοιπη Ελλάδα.
Ο συνολικός αντίκτυπος στο κέντρο της Αθήνας περιλάμβανε εκτιμώμενα άμεσα έσοδα 2.000.000 € για τα bars και περίπου 10.000.000 € προστιθέμενη αξία για την πόλη, αναδεικνύοντας τη διοργάνωση ως σημαντικό θεσμό για την ενίσχυση της τοπικής bar σκηνής και της ελληνικής φιλοξενίας. Η φετινή χρονιά απέδειξε ότι το Athens Bar Show δεν αποτελεί απλώς θεσμό για την bartending κοινότητα, αλλά έναν ισχυρό μοχλό ανάπτυξης που συμβάλλει στην ενίσχυση της αστικής ζωής, της επιχειρηματικότητας και της διεθνούς εικόνας της Αθήνας.